Aktualności arrow Nasza oferta
PDF Drukuj E-mail
Jako, że rola pedagoga czy psychologa w szkole często spostrzegana jest przez pryzmat różnych stereotypów, chcielibyśmy przybliżyć naszą ofertę i napisać krótko czym się zajmujemy.

Naszym głównym obszarem pracy jest szeroko rozumiana pomoc uczniom, rodzicom, a także pracownikom szkoły.
Istnieje stereotyp, że odwiedzają nas tylko osoby, które „mają problemy”. To zbyt duże uproszczenie. Bardzo wiele osób zgłasza się z ważnymi dla nich problemami, z którymi nie są w stanie sobie sami poradzić. Ale sporo osób przychodzi też w celu rozwoju osobistego, albo po prostu pogadać, rozeznać się, czy – jak mówi pewien nasz germanista – „podzielić się życiem” :) Poniżej opis głównych obszarów naszej pracy.

Konsultacje psychologiczne i psychoterapia.

Zarówno psycholog, jak i pedagog w naszej szkole posiadają drugi zawód – psychoterapeuty.

Na czym polega ten rodzaj pracy?
Konsultacja czy terapia polega na indywidualnym spotkaniu i zwykle jest rodzajem rozmowy, jednak znacznie innej niż towarzyska pogawędka. Jest to rozmowa, która często porusza, czy zaskakuje. Niekiedy terapeuta proponuje wykonania jakiegoś ćwiczenia lub zadania. W trakcie tej rozmowy można się sobie przyjrzeć, uświadomić coś sobie, wypowiedzieć rzeczy trudne, uwolnić od ciężkich emocji, napięć, bólów, ale równie dobrze naładować się pozytywnym optymizmem:)
Z takiej rozmowy zwykle korzystają osoby, które z różnych powodów doświadczają cierpienia czy przeżywają kryzys związany z dowolnym obszarem ich życia. W naszej szkole, najczęściej są to trudności związane ze stresem, o charakterze depresyjnym, czy lękowym, trudności w relacjach z innymi ludźmi, np. partnerem, rodzicami. Niektórzy cierpią z powodów psychosomatycznych (bólów, czy innych objawów na tle nerwowym). Mogą to być też sprawy związane z wycofaniem społecznym, przeżytą traumą czy samookaleczeniem się. Pracujemy także z rodzicami.
Jak długo trwa terapia?
To zależy. Czasami wystarczą wstępne konsultacje, czyli jakieś 1-3 rozmowy, często terapia trwa przez ok. 3-6 miesięcy, ale przy większych trudnościach nawet i okres całego roku szkolnego. Sesje zwykle odbywają się raz w tygodniu. Nie ma żadnego przymusu terapii, pracuje się z własnej woli.
Czy terapia pomaga? Nasze doświadczenie pokazuje, że osoba, która jest zmotywowana do pracy, osiąga rezultaty w zaskakująco szybkim tempie, co jednocześnie cieszy nas ogromnie :)
Jeśli coś męczy naszą duszę lub ciało, to dlaczego by oto nie zapytać? Po co tak długo się męczyć? Zachęcamy do umówienia się na spotkanie, choćby w celu rozeznania.

Metody pracy – w swojej pracy łączymy elementy wielu modalności terapeutycznych: M. Ericksona, terapii psychodynamicznej, systemowej, behawioralno-poznawczej, gestalt, terapii opartej na procesie, Berta Hellingera, body-work (pracy z ciałem), a także pracy hipnozą.

J.Kubicka-Jakuczun – jest absolwentką Szkoły Pomocy Psychologicznej i Psychoterapii GESTALT we Wrocławiu.
J.Bieniecki – absolwent Studium Psychoterapii Integratywnej w Polskim Instytucie Psychoterapii Integratywnej w Krakowie.


Doradztwo zawodowe – wybór przedmiotu wiodącego – testy.

Często uczniom klas pierwszych sprawia kłopot wybór ścieżki zawodowej, czyli przedmiotów rozszerzonych, na które będą uczęszczać w klasie II i III. Aby wesprzeć uczniów prowadzimy rozmowy, uczymy jak szukać, badamy kompetencje zawodowe, czy umiejętności psychologiczne różnymi testami.
Uczniów zainteresowanych zachęcamy do działu publikacji, gdzie znajduje się opracowanie, które może być pomocne.

Zajęcia grupowe i lekcje wychowawcze.

Na początku roku szkolnego wyjeżdżamy z klasami pierwszymi, gdzie prowadzimy pierwszą integrację klas. W klasach drugich prowadzimy ponowne zajęcia integracyjne, w celu zrelaksowania się, przyjrzenia się przez uczniów ich relacjom w klasie.
Od ok. października pedagog prowadzi zajęcia relaksacyjne. Ponadto prowadzimy zajęcia w klasach związane z integracją, stresem, normą i zaburzeniem w okresie dorastania, komunikacji, profilaktyki uzależnień, edukacji seksualnej i HIV/AIDS, oraz inne. Jesteśmy zawsze otwarci na Wasze propozycje zajęć. Chętnie poprowadzimy dla Was zajęcia nt. anoreksji, bulimii, depresji, zarządzania czasem, agresji i przemocy, asertywności, tolerancji i praw człowieka

Ponadto psycholog co roku prowadzi Wykłady z psychologii, a także grupę osób, które chcą wziąć udział w Turnieju Psychologicznym, czy konkursach związanych z psychologią organizowanych przez czasopismo Charaktery.

Wykłady, spotkania, szkolenia.

Często organizujemy wykłady o różnorodnej tematyce dla rodziców, które odbywają się w trakcie zebrań. Dla naszej kadry przygotowujemy zwykle raz w roku wewnątrzszkolne szkolenia czy warsztaty. Jesteśmy otwarci na propozycje i chętnie poprowadzimy taki wykład lub warsztat, w zależności od Państwa potrzeb.

Do zadań pedagoga szkolnego należy jeszcze…

…cała działalność związana z pomocą materialną dla uczniów, czyli organizacja stypendiów i bezpłatnych obiadów;
…organizacją opinii psychologiczno-pedagogicznych uczniów oraz kierowanie uczniów do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej;
…współpraca z różnymi instytucjami (np. Bursą Szkolną);
…pomoc uczniom, którzy mają trudnościami nauką, czy z frekwencją;
…i wiele innych :)

Przyjmujemy studentów na praktyki.
 
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY

Dyżury
TEL: 68 451 08 99
PEDAGOG SZKOLNY
Jakub Bieniecki
pn.: 9.00-14.00
wt.: 9.00-15.00
śr.: 9.00-12.30
czw.: 9.00-13.00
pt.: 9.00-12.00
PSYCHOLOG
Joanna Kubicka-Jakuczun
pn.: 10.00-14.30
wt.: 8.00-14.00
śr.: 8.00-13.00
czw.: 11.00-15.00
pt.: 8.00-10.30  
PSYCHOLOG
Marta Lubieniecka-Witkowska
pn.: 8.00-13.00 
wt.: 13.30-14.50
śr.: 8.00-11.00
pt.: 11.30-13.00

DORADCA ZAWODOWY
Krystyna Musiał
pn.: 13.45-14.30 
wt.: 12.15-13.45
śr: 11.30-13.30
pt.: 12.40-13.25